هزینه برای بازاریابی چریکی

هزینه برای بازاریابی چریکی

روش های عادی بازاریابی خسته کننده هستند و نمی توانند جذابیت کافی برای جلب توجه عموم را داشته باشند. اما بازاریابی چریکی روش قدیمی را پشت سر گذاشته و با جذابیت خاص خود توجه همه فعالین اقتصادی را جلب می کند. شاید اندکی این نوع بازاریابی برای همه قابل درک نباشد به همین علت اندکی آن را توضیح خواهیم داد. اگر بخواهم به طور خلاصه بازاریابی چریکی را توضیح دهم اینگونه می گویم که: بازاریابی غیر عادی که بدون قانون شکنی توجه ویژه ی مخاطبین را جلب می کند. این نوع از انواع بازاریابی را همه نمی توانند انجام دهند و یا اینکه ایده هایشان خوب است اما نمی توانند این بازاریابی را انجام دهند. علت مشقت و سختی این نوع بازاریابی در داشتن ایده های ناب و بدون کپی است.

آیا بازاریابی چریکی می تواند برایمان سود ساز باشد؟

این نوع بازاریابی شامل دو رکن اساسی و مهم می باشد. اگر این دو رکن به خوبی اجرا نشوند و یا اصلا وجود نداشته باشند نمی توانید روی سود سازی این نوع بازاریابی حساب کنید. آیا می دانید این دو رکن چیست؟ این دو رکن عبارتند از: غیرقابل پیش بینی و خلاف حدس عمومی بودن روش های تبلیغاتی است. با رعایت این دو نکته در بازاریابی می توانید در مدت زمان کوتاه علاوه بر جذب مخاطب، کسب سود هم داشته باشید. بازاریابی چریکی به علت هزینه های پایین برای تبلیغات، مورد توجه بیشتر کمپانی ها می باشد. این بازاریابی با ایجاد ابتکارهایی که هیچ گونه الگویی نداشته اند برند شرکت ها را بُلد خواهند کرد. زیرا این بازاریابی به طور زنده از یک رویداد یا یک عامل خطر خبر می دهد و البته مخاطب را با این رویداد به طور واقعی و بدون آسیب رسانی روبرو می‌ کند. در نتیجه مخاطب مجذوب آن تبلیغ می شود و حتماً خرید خواهد کرد.

آیا بازاریابی چریکی آسان و بدون تفکر است؟

این بازاریابی برای اینکه بتواند موثر باشد علاوه بر تفکر باید خلاقیت و مهارت های لازم را در بر داشته باشد. زیرا در صورتی که تفکر و خلاقیت در آن وجود نداشته باشد می تواند موجب تخریب کسب و کار شما بشود. یکی از مواردی که باعث می شود مشاورین تجارتی این بازاریابی را به طور اشتباه اجرا کنند ایجاد تشابه های نادرست میان این بازاریابی با بازاریابی گوریلا مارکتینگ است. بر همین اساس تکنیک ها و استراتژی های غلطی توسط بازاریاب ها استفاده می شود که در نهایت نمی توانند برای کسب و کار سودسازی کنند.

چرا باید برای بازاریابی چریکی هزینه کنم؟

با این نوع بازاریابی می توانید رقبای کاری که مدت های زیادی بازار مصرف را در اختیار دارند، کنار بزنید. لذا کسب و کارهایی که به تازگی راه اندازی شده اند و یا کمپانی هایی که ایده هایی برای راه اندازی بخش‌های جدید در شرکت دارند، می‌توانند از بازاریابی چریکی استفاده کنند. زیرا این روش در کوتاه ترین زمان ممکن بیشترین توجه عمومی را برای کمپانی به وجود می آورد. پس از انجام این بازاریابی اولین نامی که در ذهن مخاطبین به وجود می‌آید نام شرکت شما خواهد بود. به همین خاطر این بازاریابی هرگونه تردید در عدم برند کردن نام کمپانی را از بین میبرد.

آیا مثال هایی برای بازاریابی چریکی وجود دارد؟

⦁ شرکت اسپاتیفای:
این شرکت در سال ۲۰۱۹ بر اساس طالع های کیهانی لیست جدیدی از موسیقی های خود را ارائه نمود. با این اقدام علاوه بر جلب توجه بسیاری از کسانی که کاربر این کمپانی نبودند، کاربر های قدیمی نیز به شدت سورپرایز شدند. دانلود این آهنگ ها توانست سود خوبی برای این شرکت به ارمغان بیاورد.

⦁ شرکت های راهسازی:
این شرکت ها تصاویر پیتزا هایی را در ایالات متحده آمریکا پخش کردند که تمامی پیتزاها دچار به هم ریختگی و چسبندگی به کارتون شده بود. آنها تصاویر رانندگی جامعه را در شبکه ها نشان دادند تا مردم بفهمند که مشکل از جاده ها و خیابان هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.