چگونه مهارت‌های فروش جمعی را به کار گیری نماییم؟

مهارت های فروش جمعی

اگر یک مشاور اقتصادی هستید حتماً به مهارت‌های فروش احتیاج خواهید داشت. تکنیک هایی که بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیشترین سود را نصیب کسب و کار شما کنند، مهارت‌های فروش نام دارند. آیا از این تکنیک ‌ها اطلاعی دارید؟ اگر از این موارد اطلاع دارید، چگونه آنها را به کار می برید؟ در صورتی که این تکنیک ها را اجرا کنید می توانید فروش بیشتری داشته باشید. حتی می توانید به عنوان یک رقیب برای شرکت ‌های بزرگ مطرح شوید.

آیا مهارت‌های فروش شامل ایده های فردی میشود؟

کسانی که به تازگی وارد عرصه ی به فروش رساندن شده اند، به صورت فردی کار کرده و تصور می ‌کنند که موفق خواهند شد. اجازه بدهید با هم نگاه عمیق تری به ایده ‌های فروش فردی و جمعی بیاندازیم. به طور مثال یک منزل را در نظر بگیرید. اگر بخواهید این منزل را به فروش برسانید چه اقداماتی انجام می دهید؟ احتمالاً بسیاری ها پاسخ شان این است که: با مراجعه به یک یا چند مشاور املاک اقدام به فروش می کنیم. در این صورت این نوع فروش، فروش گروهی نام دارد. ولی اگر خودتان شخصاً اقدام به فروش این ملک در اپلیکیشن ها و موارد دیگر کنید، این فروش، فروش فردی نام دارد. اشتباه رایج در میان مشاوران تجارتی این است که برای کم کردن هزینه ها از فروش های فردی استفاده می کنند. این نوع فروش ها اگر چه میزان استهلاک را پایین می آورند. اما در مجموع نمی‌ توانند سودی که فروش های گروهی ثبت می کنند را داشته باشند.

چگونه با فروش جمعی مهارت‌های فروش را اجرا کنیم؟

اولین و مهمترین کاری که باید در ایجاد مهارت‌های فروش انجام دهید، تشکیل دادن یک تیم است. زمانی که به صورت یک تیم بتوانید نیازهای کسب و کارهای مختلف را شناسایی کنید، در این صورت فروش بیشتری را ثبت خواهید کرد. این تیم با ارائه نظرات مختلف می تواند پیشرونده عمل کند و دیگر هیچ بن بستی در میدان عمل برای تان وجود نخواهد داشت. برخی از اقدامات مهمی که باید هر کدام از اعضای این تیم رعایت کند عبارتند از:

⦁ موقعیت شناسی:

وقتی یک مشاور تجارتی می خواهد سود دو طرفه را به وجود آورد باید موقعیت ورود به بازار را بشناسد. این موقعیت شناسی زمان را هم به همراه خود دارد. یعنی پس از شناسایی تمام جنبه های کسب و کارهای معین، زمان نیاز او را برآورد کرده و همچنین زمان عرضه ی محصولات او به بازار را هم در نظر بگیرید. سپس در زمان نیاز او وارد گفتگو شوید. با رعایت این دو نکته همیشه می توانید میزان فروش بالایی را ثبت کنید.

⦁ ترسیم آینده:

به‌طور الزام‌آور برای گروه کاری خود و کسب و کار هایی که قصد ارائه ی مشاوره به آنها را دارید، یک آینده جایگاهی و شغلی ترسیم نمایید. اما یادتان نرود این ترسیم آینده باید به گونه ای باشد که شما را ترغیب به برنامه ریزی و انجام اقدامات عملی کند.

تاثیر مهارت های بالقوه در مهارت‌های فروش

زمانی که مشاوران اقتصادی به صورت مستقیم با مدیران کسب و کارهای مختلف ارتباط برقرار می کنند باید احتمال موارد پیش بینی نشده را در نظر بگیرند. این سخن بدین معناست که باید مهارت های بالقوه خود را تقویت نمایند. زمانی که شما در لحظه ای بتوانید برای یک مشکل برنامه ریزی کنید و نتیجه ی نهایی را به مخاطب خود ارائه کنید، او می تواند روی کمک شما و یا تیم تان در کسب و کار حساب کند.

چگونه به ایده های مختلف نگاه کنم؟

زمانی که یک ایده ی جدید در ذهنتان به وجود می آید، دو حالت بیشتر وجود دارد. حالت اول این است که جواب می دهد و می توانید ثبت سفارش کنید. حالت دوم این است که ایده پاسخ نمی دهد که در این صورت باید مجدداً به سراغ یک ایده ی دیگر بروید. لذا هیچ‌گاه به ایده های خود بدبین نباشید. زیرا ناامید خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.